Kodėl introvertai yra geresni pardavėjai (ir ko iš jų gali pasimokyti ekstravertai)

Kas tu? Labiau introvertas ar ekstravertas?

Klausiu, nes noriu papasakoti apie vieną audioknygą, kuri — nors lyg ir skirta introvertams — gali būti labai naudinga ir ekstravertams.

Beje, primenu, kad šį straipsnį gali ir perklausyti:

Visų pirma, perspėjimas: audioknyga parašyta labai konkrečiai auditorijai —  tiems, kas kuria verslą, domisi pardavimais, marketingu, vadovavimu, ar dirba tokio pobūdžio darbą ir siekia pagerinti savo rezultatus šiose srityse.

„INTROVERTO PRANAŠUMAI. Kuklūs parduoda daugiau“, Matthew Pollard audioknyga

Nežinau kaip tu, bet aš visą gyvenimą (iki Audiotekos) tiesiog paniškai bijodavau visko, kas susiję su pardavimais. Maniau, kad tikrai niekada negalėčiau būti (geras) pardavėjas, kol vieną dieną, man dar dirbant IT konsultantu, tuometinis mano vadovas nei iš šio nei iš to pasakė: „Ačiū, Aurimai, tu esi vienas geriausių mūsų pardavėjų“.

Nesupratau apie ką jis kalba — mano darbas buvo konsultuoti esamus klientus duomenų apdorojimo, algoritmų, sistemų našumo klausimais.

Pasirodo, tie patys klientai, su kuriais dirbdavau, dažnai ne tik sugrįždavo, užsisakydavo daugiau paslaugų, bet dar ir parekomenduodavo mūsų kompaniją savo partneriams — todėl ilgą laiką mums net nereikėdavo pardavėjų.

Nauji klientai tiesiog „nukrisdavo iš dangaus“ — dėl rekomendacijų.

Tai buvo pirmas kartas, kai labai aiškiai pamačiau, kad pardavimai nebūtinai turi atrodyti kaip filme „Volstryto vilkas“. Tylūs, tačiau visą savo dėmesį į klientą sutelkę introvertai (pasirodo) gali būti dar geresni pardavėjai.

Kaip?

Apie tai ir pasakoja Matthew Pollard​ audioknygoje „Introverto pranašumai. Kuklūs parduoda daugiau“.

Kaip minėjau, ši audioknyga gali būti naudinga tiek introvertams tiek ekstravertams.

Ekstravertams ji padės pamatyti kaip pernelyg aktyvus, spaudimą darantis pardavėjas atrodo pirkėjo akimis — ir galbūt įkvėps šiek tiek pakeisti savo metodus. Introvertams — audioknyga padės labiau pasitikėti savo įgimtomis savybėmis, tačiau čia taip pat sužinosi ir kaip ramų introverto būdą „įdarbinti“ siekiant dar labiau pagerinti pardavimų rezultatus. O jei šią sritį kol kas tik svarstai — gal net įkvėps galiausiai žengti pirmąjį žingsnį.

7 žingsnių metodas

Kalbant apie žingsnius — pasitelkdamas į pagalbą įdomias, įtraukiančias istorijas, autorius knygoje perteikia savo daugybę metų „šlifuotą“ 7 žingsnių metodą — nuo pasiruošimo ir pirmojo susidūrimo su klientu, iki pardavimo užbaigimo. Šis metodas padeda pamatyti pardavimą kaip procesą, kuris turi aiškias stadijas. Taip gali bet kuriuo metu įsivertinti, kur šiuo metu esi ir kokie sekantys žingsniai. Ypač pradedantiems dirbti pardavimuose tai gali būti labai naudinga.

Iš pradžių pamaniau, kad gal būtų gerai pasidalinti pačiais 7 žingsniais, bet dabar galvoju, kad žingsnių įvardijimas gali pernelyg supaprastinti visą metodą, tai visgi paliksiu žingsnius atrasti tau klausantis knygos.

Tik pabaigai dar noriu paminėti kelias knygoje aptartas temas, kurios man asmeniškai buvo labai įdomios:

  • Kodėl svarbu neturėti paslėptos darbotvarkės
  • Kaip kuriamas pasitikėjimas ir tarpusavio ryšys
  • Kaip atrasti atvirą žaizdą
  • Kaip klausytis kad suprastum (o ne atsakytum)
  • Kaip užduoti tinkamus klausimus
  • Kaip padėti atsiverti tiems, kas jūsų nepažįsta
  • Kaip pasakoti istorijas
  • Ką daryti su prieštaravimais
  • Kaip kalbėtis apie kainą

Ir, žinoma, rasi daugybę, atrodytų, smulkių, (beveik) nereikšmingų patarimų dirbantiems pardavimuose, kurie iš tiesų gali reikšmingai pakeisti rezultatus — jei tik išgirsi tai ir pritaikysi.

Apie autorių

Knygos autorius Matthew Pollard pardavinėti pradėjo dar būdamas labai introvertiškas paauglys, kai įmonė, kuriai tuo metu dirbo, bankrutavo, o komisiniais paremtas pardavėjo darbas liko vieninteliu, kurį sugebėjo rasti.

Pirmą darbo dieną Matthew gavo 92 neigiamus atsakymus, ir jis suprato, kad turi kažką keisti. Galiausiai, jis sukūrė, išbandė ir ištobulino savo sistemą, o netrukus tapo geriausiu pardavėju didžiausioje prekybos ir rinkodaros įmonėje pietų regione. Be to, jam pavedė ir visų pardavimo komandų apmokymus.

Tik trisdešimties, jis jau buvo atsakingas už penkių daugiamilijoninį pelną nešančių verslų sėkmę. Kažkada bijojęs pardavinėti, dabar jis to moko dešimtis tūkstančių.

Jeigu tau, kaip ir man, geriausiai sekasi tokių dalykų mokytis iš knygų, kviečiu pasiklausyti nemokamos šios audioknygos ištraukos ir taip pradėti pažintį su vieno geriausių pardavėjų pardavimo metodika bei ją pradėti taikyti savo profesiniame gyvenime.

Trumpai apie audioknygą:

Autorius: Matthew Pollard ir Derek Lewis
Pavadinimas: „INTROVERTO PRANAŠUMAI“
Skaito: Matas Dirginčius
Trukmė: 5 val. 38 min.
Ištrauka: 30 min.

Linkėjimai!

 

 

 


Apie Autorių

Aurimas Mikalauskas

Facebook Instagram YouTube

Audioknygos mane lydi kelionėse, sportuojant, vartantis paplūdimyje, važiuojant dviračiu, kartais net ir miegant. Knygą paimti į rankas ne visada spėju, o audioknygai laiko randu kasdien. Plačiau.


Pasidalink: