Kaip daryti 20 dalykų vienu metu

Paskutiniu metu aplinkiniai dažnai klausia manęs: Kaip tu visur spėji?

O spėju iš tiesų nemažai: su šeima kartu kasdien praleidžiame bent dvi valandas, sportuoju, fotografuoju, muzikuoju (groju gitara ir pianinu), nardau (turiu PADI AOWD pažymėjimą), buriuoju, skaitau daug knygų, klausau audio knygų, rašau apie jas, leidžiu naujas audio knygas, bendrauju su autoriais, leidėjais, aktoriais ir dar randu laiko susitikti su artimiausiais draugais.

Kaip ir dauguma Jūsų, pusę dienos (nuo 9 iki 5) praleidžiu darbe – dirbu konsultantu, o šis darbas reikalauja daug dėmesio visas 8 darbo valandas. Tačiau tokiu savo gyvenimu esu labai patenkintas, nes ne tik darau tai, kas man patinka, bet ir nuolat mokausi naujų dalykų, antrandu vis naujų būdų save realizuoti.

(Neslėpsiu, kartais būna ir nuopolių, bet dažniausiai esu kur kas labiau nei šiaip, labai patenkintas savo gyvenimu)

Bet grįžkime prie svarbiausio klausimo:

Kaip visur spėti?

 
Atsakymas į šį klausimą gal kiek ir netikėtas, bet labai paprastas. Tiesą sakant, jis vieno žodžio ilgio: dėmesys

Paaiškinsiu.

Prieš kokius penkis metus, kuomet ir šeimos buvo mažiau, ir „nemokami“ laiko švaistalai (tokie, kaip facebook’as) nebuvo tokie populiarūs, fotoaparato net laikyti teisingai nemokėjau, apie audio knygų leidybą nebuvo nė minčių, o blogui.. ką ten blogui, net knygom laiko nerasdavau. Dienos ėjo, tiksliau lėkė, bet taip nieko doro ir nespėdavau nuveikti.

Jei man kas tada būtų pasakęs, kad dėmesys – tai viskas, ko reikia, kad pasiektum tikslą, tai… visiškai nieko nebūtų pakeitę. Greičiausiai ne vienas sakė, ir ne vieną kartą. Tačiau jie kalbėjo apie tikslą, o aš jų turėjau ne vieną, bet visą šimtą!

Aš norėjau:

  • (pirmas) perskaityti visus naujausius facebook’o draugų įrašus,
  • peržiūrėti visas draugų (ir draugų draugų) nuotraukas,
  • susirasti, ką čia dar sekti twitter’yje (ir tada perskaityti kiekvieną patvytintą straipsnį),
  • pamatyti patį naujausią filmą (bent vieną per dieną),
  • ir pačias naujausias Lost, House ir The Office serijas,
  • perskaityti visas į RSS skaityklę įkrentančias naujienas,
  • išsamiai atsakyti į kiekvieną man siųstą laišką,
  • keliauti – pageidautina du-tris kartus metuose,
  • nueiti į gerą koncertą (ir į vidutinį, jei nuveda sentimentai),
  • aplankyti bent porą naktinių klubų (porą penktadienį ir porą šeštadienį),
  • sekmadienio rytais išplaukti pažvejoti,
  • išmokti naują programavimo kalbą, ne, geriau – tris,
  • perskaityti bent vieną knygą per savaitę (ir vieną perklausyti),
  • išmokti žaisti lauko tenisą (neblogai būtų ir stalo),
  • ir taip toliau.

Dar norėjau rasti laiko sau – tiesiog pabūti vienas. Ir kartu visą laiką norėjau leisti su šeima.

Tikriausiai jau pastebėjote, kad spėti visa tai net techniškai neįmanoma. Ką ten 20 dalykų, kai net ir 2 dalykų vienu metu dažnai dorai atlikti nepavyksta. Gal kas bandėte vienu metu žiūrėti du serialus, filmą ir skaityti naujienas? Ir kaip?

Bet išduosiu paslaptį (tik tau!): visi mes norim veikti daugiau nei dvidešimt dalykų, viską išmokti, pamatyti, išgirsti, paragauti ir aplankyti. Socialiniai tinklai tą norą tik dar labiau sustiprina, kadangi kasdien matom, kiek daug mūsų giminaičiai, draugai, draugų draugai ir šiaip „pažįstami“ keliauja, linksminasi, rašo, skaito, klauso, dirba ir valgo (nors iš tiesų tai yra tik optinė apgaulė).

Nėra nieko blogo norėti daryti 20 dalykų. Blogai yra bandyti tai daryti vienu metu.

Alternatyva

Noriu pasiūlyti išeitį. Tai labai paprastas pratimas, kurį darau, kai tik pastebiu, kad „niekur nebespėju“ (kas dabar jau būna rečiau nei kartą metuose). Šito išmokau iš produktyvumo meistro, zenhabits.net autoriaus, Leo Babauta’os.

Labai paprasta, vos du maži žingsneliai:

  1. Išsiaiškink, kas tau svarbu
  2. Viso kito – atsisakyk

Gal ir atrodo paprasta, bet galiu iškart nuraminti – taip tik atrodo. Norint, kad tai būtų tikrai naudingas ilgalaikis pokytis gyvenime, reikia gerai perkratyti savo įpročius, įsipareigojimus ir pomėgius, kitaip tariant – pasidaryti rimtą inventorizaciją.

Kaip tiksliai atlikti pirmąją šio pratimo dalį, šią savaitę kaip tik ir mokomės nemokamoje audio programoje „52 pokyčiai“, kuri parengta pagal Leo Babauta el. knygą „52 changes“. O prie antrosios dalies prieisime kiek vėliau, tad jeigu iš tiesų nori atrasti laiko svarbiems dalykams gyvenime, kviečiu prisijungti.

Kas svarbu man

Na o tiems, kam įdomu, kas yra mano trumpajame sąrašę, štai kas liko išbraukus viską, kas nėra svarbu:

  1. šeima ir draugai,
  2. darbas,
  3. hobi (audio knygos),
  4. sveikata.

O visa kita – ateina į mano gyvenimą ir išeina.

Buvo laikas, kai nusprendžiau išmokti gražiai fotografuoti. Pramokau, dabar galiu fotkinti, kai reikia, bet nebeskiriu tam nei papildomo laiko, nei pinigų.

Kažkada prisiruošiau mesti rūkyti (rimtų rimčiausiai) – sutelkiau dėmesį į tai ir, knygos pagalba, labai lengvai atsisakiau šio žąlingo įpročio.

Užsinorėjau išmokti groti „Arabesque #1“ – skyriau visą laisvą laiką vien tam ir išmokau.

Ką tu nori nuveikti? Išsirink tik vieną dalyką!


Apie Autorių

Aurimas Mikalauskas

Facebook Twitter Google+

Audioknygos mane lydi kelionėse, sportuojant, vartantis paplūdimyje, važiuojant dviračiu, kartais net ir miegant. Knygą paimti į rankas ne visada spėju, o audioknygai laiko randu kasdien. Plačiau apie mane.


Pasidalink: