šie 7 įtakos dėsniai veikia tave tau nė nežinant

Aurimas MikalauskasAudioknygos

Šiandien noriu tau papasakoti apie vieną audioknygą Audiotekoje, kuri — kai ją atradau dar 2015-tais metais — mane visiškai išmušė iš vėžių. Perklausęs ją supratau, kaip lengvai pasiduodu manipuliacijoms, įsiūlant man įvairius produktus ir paslaugas.

Tiksliau, pasiduodavau.

Perklausęs šią audioknygą, pradėjau sąmoningai stebėti ir pastebėti, kas vyksta — ir tai kardinaliai pakeitė mano reakciją ir elgseną. Prieš metus kaip tik pasirodė naujas autoriaus papildytas šios knygos leidimas ir šiandien jis — jau Audiotekoje:

„ĮTAKOS GALIA“
Robert B. Cialdini

Įdomu, kad knygos autorius įtakos principų tyrinėjimui paskyrė didžiąją dalį savo gyvenimo dėl lygiai tos pačios priežasties: kaip jis pats įvardijo, visą gyvenimą buvo visiškas „mulkis“ — nuolat tapdavo lengva narkotikų prekeivių, aukų rinkėjų ir įvairių prekybos agentų auka.

Jis pradėjo ieškoti atsakymų į esminį klausimą: nuo kokių veiksnių priklauso, kad vienas žmogus pasako „Taip“ kitam? Kokie metodai labiausiai susieja šiuos veiksnius ir leidžia gauti sutikimą?

Iš pradžių jis tai tyrinėjo akademiškai — su savo socialinės psichologijos studentais, tačiau supratęs, kad to neužtenka, pradėjo užsiiminėti profesionaliu šnipinėjimu — įsidarbindavo į įvairias įmones, ieškančias prekybos agentų, labdaros rinkėjų, samdytojų, reklamuotojų ir kitų įtakos specialistų, dalyvaudavo jų apmokymuose ir taip viską galėjo tyrinėti iš vidaus.

Susisteminęs surinktus duomenis, jis išskyrė šiuos septynis įtakos dėsnius, kuriais galima apibrėžti beveik visus naudojamus triukus:

  1. Grįžtamumo,
  2. Mėgstamumo,
  3. Socialinio įrodymo,
  4. Autoriteto,
  5. Stokos,
  6. Įsipareigojimo,
  7. Nuoseklumo bei vieningumo.

Pateiksiu paprastą grįžtamumo pavyzdį:

Ar pastebėjai, kad prekybos agentui padarius mums kažkokią paslaugą ar įteikus mažą dovaną, mes pasijuntame skolingi — ir nesąmoningai pradedame ieškoti būdo atsilyginti „tuo pačiu“? Agentas, žinantis, ką daro, dažnai tą būdą atsilyginti pats ir pasiūlo — tau tereikia padaryti jam nedidelę paslaugą — įsigyti tai, ką jis siūlo.

Kai suvokiame kas vyksta, tokiai manipuliacijai lengva atsispirti, tačiau yra ne vienas būdas dirbtinai sukurti tam tikras sąlygas, kurios „išjungia“ aiškų situacijos matymą, tuomet savo klaidą pamatome kai jau būna per vėlu.

Kuo man patinka ši knyga — tai, kad ji yra parašyta labai lengvu, įtraukiančiu stiliumi ir — kas dar svarbiau — čia rasi daugybę įdomių (ir net šokiruojančių!) istorijų. Būtent jos padeda aiškiau pamatyti, kaip plačiai taikomi šie metodai, prisiminti visas tas situacijas, kuomet mes patys paslydome ir tapome tokių įtakos specialistų auka.

Beje, autorius apie šiuos įtakos principus kalba ne tik iš nukentėjusiojo perspektyvos, bet taip pat ir iš verslo perspektyvos — kaip šiuos principus taikyti siekiant verslo tikslų, tačiau nepaminant etikos normų.

Labai rekomenduoju pasiklausyti bent jau 30 minučių nemokamos ištraukos — ją rasi čia. Arba tiesiog atsidaryk Audioteka programėlę, susirask šią audioknygą prie naujienų ir spausk KLAUSYTI.

Trumpai apie audioknygą

Autorius: Robert B. Cialdini
Pavadinimas: ĮTAKOS GALIA
Skaito: Simas Stankus
Trukmė: 15 val. 13 min.
Ištrauka: 30 min.

Linkėjimai,


Apie Autorių

Aurimas Mikalauskas

Facebook Instagram YouTube

Audioknygos mane lydi kelionėse, sportuojant, vartantis paplūdimyje, važiuojant dviračiu, kartais net ir miegant. Knygą paimti į rankas ne visada spėju, o audioknygai laiko randu kasdien. Plačiau.


Pasidalink: