Atominiai įpročiai ir keisčiausia išmokta pamoka

Aurimas MikalauskasAudioknygos

Jeigu šiais metais turi ambicijų išsiugdyti bent vieną naują įprotį (o gal ir atsikratyti vieno kito), turiu tobulą audioknygą 2024-tųjų pradžiai.

Spėju, ji jau ne kartą buvo patekusi į tavo akiratį. Galbūt net teko ją skaityti?

Nenuostabu – nuo jos pasirodymo 2018-taisiais, knyga nenulipa nuo perkamiausiųjų viršūnės (kurį topą bežiūrėsi), vos per 5 metus Goodreads ji susirinko 779 tūkst. įvertinimų, 49 tūkst. apžvalgų, įvertinimai – patys geriausi, o kas keisčiausia – ją skaito ir rekomenduoja net įprastai saviugdos neskaitantys.

Man ji taip pat paliko nepamirštamą įspūdį. Ne dėl to, kad įdomi ar sukrečianti (nors yra ir tokia), bet dėl to, kad iškart ir lengvai pritaikoma.

Atominių įpročių principus taikau kiekvienąkart formuodamas naują įprotį, ne viename seminare esu citavęs autorių ir jo knygoje pateiktus metodus. Nes jie veikia.

Vienu keisčiausiu iš jų pasidalinsiu ir šiame laiške. Netrukus.

Bet prieš tai…

Apie ką ši audioknyga

Iš esmės – apie tai, kaip maži atominiai įpročiai ilgoje perspektyvoje padeda pasiekti didelius rezultatus. Visose gyvenimo srityse.

Čia sužinosi:

  • Kiek dienų iš tiesų reikia įpročiui susiformuoti. Įprasta manyti, kad automatinškas elgesys susiformuoja per 21 dieną, tačiau tai toli gražu nėra tiesa.
  • Kokia yra mažų pokyčių galia – kodėl nedideli, bet nuolatiniai pokyčiai gali turėti didžiulį poveikį ilguoju laikotarpiu.
  • Asmenybės kūrimas – kaip identiteto pokyčiai stiprina naujų įpročių įsisavinimą. (Ir atvirkščiai)
  • Įpročių ciklas – čia rasi aiškų įpročių formavimo ir palaikymo ciklo paaiškinimą, o tai padės geriau suprasti ir kaip juos keisti.
  • Aplinkos poveikis įpročiams – kaip aplinka veikia mūsų įpročius, ir kaip sukurti tokią aplinką, kuri skatintų gerus įpročius. (Tai labai svarbu)
  • Klaidos ir nesėkmės – kaip tvarkytis su jomis keičiant įpročius. Ši strategija padės pasimokyti iš nesėkmių ir toliau siekti savo tikslų.
  • Kaip įpročius paversti patraukliais –  kad būtų lengviau juos įsisavinti ir išlaikyti.

Kodėl atominiai įpročiai? Nes jie nedideli, iš pažiūros – net nereikšmingi. Tačiau ilgainiui jie tampa didesnės visumos dalimi. Kaip atomai, sudarantys molekules.

Apie autorių

Su šios knygos autoriumi, James Clear, susipažinsi audioknygos nemokamoje ištraukoje. Tai gan šiurpi istorija – dar mokydamasis antroje gimnazijos klasėje James’as patyrė traumą, kuri galėjo baigtis labai liūdnai. Tačiau būtent maži atominiai įpročiai jam padėjo atsistoti ant kojų ir grįžti į normalų gyvenimą.

Įpročiai tapo jo gyvenimo tema. Po beveik dešimties metų šiuos metodus taikant sau, 2012 m. lapkritį James Clear pradėjo rašyti tinklaraštį. Netrukus jo naujienlaiškio prenumeratorių skaičius pradėjo augti geometrine progresija – nuo tūkstančio prenumeratorių 2012-taisiais, 30 tūkst. 2013-tais, 100 tūkst. 2014-tais, šiandien šis skaičius jau viršija 2 milijonus.

Tiesa, knygą James Clear parašė tik 2018-taisiais, tad gal ir nereikia stebėtis, kad ji iškart tapo perkamiausia ir net šiandien – jau penkti metai iš eilės – ją gali rasti visų bestselerių viršūnėse. Pačiose viršūnėse.

Pabaigai, noriu pasidalinti keisčiausia (bet labai veiksminga) pamoka, kurią išmokau iš šios knygos.

2 minučių taisyklė

Vienas dažniausiai su įpročiais susijęs klausimas: kiek laiko reikia įpročiui susiformuoti? Kaip minėjau, tai ne 21 diena (šią idėją „netyčia“ išpopuliarino Maxwell Maltz savo knygoje Psycho-Cybernetics neatsakingai pateikęs tai, kaip faktą).

Nors jau yra ir moksliškai paskaičiuota, kiek dienų maždaug tai užtrunka, iš tiesų tai – priklauso. Labiausiai priklauso nuo to, kaip dažnai šį veiksmą kartosime. Pavyzdžiui, jeigu nori turėti įprotį bėgioti, jį išsiugdysi daug greičiau, jei bėgiosi kasdien.

Bet jei anksčiau bėgioti neteko, bėgti 30 minučių ar valandą yra gan didelis iššūkis. O kartais – tiesiog neturi tų trisdešimties minučių. Pasirodo, mūsų smegenims ne taip svarbu, kiek ilgai mes tai darome. Svarbu, KAD tai darome apskritai.

Neturi laiko šiandien bėgioti 30 minučių? 30 minučių – kol kas per didelis iššūkis? Pabėgiok dvi minutes. Ar penkias.

Svarbiausia – pradėti.

O dabar – kviečiu pradėti klausytis šios audioknygos. Nors nemokama ištrauka net trisdešimties minučių, užteks paklausyti ir dvi minutes. 😏

NEMOKAMĄ IŠTRAUKĄ RASI ČIA

Trumpai apie audioknygą


Autorius: James Clear
Pavadinimas: „ATOMINIAI ĮPROČIAI“
Skaito: Simas Stankus
Trukmė: 6 val. 21 min.
Ištrauka: 30 min.

Įkvepiančių 2024-tųjų!


Apie Autorių

Aurimas Mikalauskas

Facebook Instagram YouTube

Audioknygos mane lydi kelionėse, sportuojant, vartantis paplūdimyje, važiuojant dviračiu, kartais net ir miegant. Knygą paimti į rankas ne visada spėju, o audioknygai laiko randu kasdien. Plačiau.


Pasidalink: